Flash-it.pl - Fotografia odzieży. Jak można fotografować ubrania?

Fotografia odzieży. Jak można fotografować ubrania?

Obrazy działają na nas skuteczniej niż zapisane słowa. Odbiór zdjęć czy grafik wymaga od odbiorcy mniejszego zaangażowania. Treści wizualne są również łatwiej zapamiętywane. To wszystko sprawia, że w działaniach sprzedażowych warto postawić na obraz, a w przypadku sklepu internetowego z ubraniami – na fotografię odzieży. Czytaj dalej i dowiedz się więcej o tej dziedzinie oraz popularnych rodzajach zdjęć. 

Czym jest fotografia odzieży i jakie są jej funkcje?

Należy do rodziny fotografii produktowej, a wraz ze wzrostem zainteresowania zakupami w sieci rozwija się coraz dynamiczniej. Fotografia odzieży oferuje wiele korzyści właścicielom sklepów internetowych, a dla osób zajmujących się tą dziedziną stanowi ciekawe wyzwanie. Najważniejszą funkcją tego rodzaju fotografii jest zaprezentowanie ubrań, dodatków i innych akcesoriów, które można włączyć do stylizacji, w rzetelny i jednocześnie angażujący sposób. Dzięki temu odbiorca ma szansę dokładnie poznać produkt i czuje się zachęcony do zakupu oraz powrotu do tego samego sklepu.  

Najpopularniejsze rodzaje zdjęć ubrań w sklepach online

Istnieje wiele rodzajów zdjęć odzieży, a część z nich jest ze sobą łączona, tworząc zupełnie nowe, interesujące kombinacje. Skupmy się jednak na najpopularniejszych, ponieważ w nich tkwi ogromny potencjał i stanowią doskonały punkt wyjścia dla każdego, kto interesuje się tą dziedziną fotografii. W sklepach internetowych spotkamy zatem zdjęcia, takie jak:

  • zdjęcia typu duch,
  • zdjęcia na płasko (typu flatshot),
  • zdjęcia na wieszaku,
  • zdjęcia obrotowe 360 stopni.

Czym się wyróżniają? Zdjęcia typu duch mimo odrobinę niepokojącej nazwy stanowią wybór numer jeden wśród marek, które stawiają na wiarygodne zaprezentowanie swoich ubrań. Na manekinie typu duch umieszcza się odzież, a poprzez zabawę światłem tworzy się wrażenia głębi. Na etapie postprodukcji manekin jest usuwany, a ubranie pozostaje ułożone tak, jakby wciąż znajdowało się na naturalnej sylwetce. 

Zdjęcia na płasko i zdjęcia na wieszaku są często ze sobą wymieniane. Pozwalają one na dokładne zaprezentowanie odzieży i jej detali, a także budowanie emocji, na przykład przez dobór odpowiedniego tła, kadrowanie czy wydobywanie głębi. Ostatni rodzaj, a więc zdjęcia obrotowe, w których wykonywaniu specjalizuje się studio fp360.pl z Poznania, umożliwia z kolei zaprezentowanie produktu z każdej perspektywy, skutecznie angażując odbiorcę.

Współpraca z fotografem produktowym – czy to się opłaca?

Czy wykonywanie zdjęć do sklepu internetowego warto powierzyć specjaliście, a może lepiej zrobić to samodzielnie? Profesjonalny fotograf produktowy to osoba, która nie tylko potrafi perfekcyjnie zrealizować założenia sesji, ale także stworzyć fotografie wyróżniające firmę na tle konkurencji i zapadające potencjalnym klientom w pamięć. W każdym przypadku warto więc rozważyć taką współpracę, ponieważ przyniesie ona same korzyści, a inwestycja w wysokiej jakości, starannie i ciekawie wykonane zdjęcia zwróci się naprawdę szybko.

undefined

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *