rolki na instagramie

Jak robić rolki na Instagramie? Reels bez tajemnic

Rolki pojawiły się na Instagramie pod koniec 2021 roku. Wielu użytkowników podeszło do nich sceptycznie – kojarząc głównie z zabawnymi filmikami z platform dla młodzieży – i nie wróżyło im zbyt dużej popularności. Rok później możemy z całą pewnością przyznać, że reelsy przyjęły się w instagramowej społeczności i odgrywają coraz ważniejszą rolę w marketingu internetowym. Sprawdź, czym dokładnie są rolki i dowiedz się, jak samodzielnie je tworzyć.

Reels – co to właściwie jest?

Reels to funkcja, która została udostępniona polskim użytkownikom Instagrama w październiku 2021 roku. Już od pierwszego zetknięcia się z rolkami można było zauważyć, skąd Meta czerpała inspiracje do tego rozwiązania – nowy format był bardzo podobny do filmów z TikToka. 

Rolki to krótkie – maksymalnie 90-sekundowe – filmiki, które są nagrywane i edytowane za pośrednictwem aplikacji Instagram.  Można używać do nich wideo i zdjęć (w tym live photo) stworzonych w przeszłości lub nagrywać je w trakcie tworzenia. Do reelsów można dodawać muzykę oraz efekty udostępniane przez Instagram. 

Co istotne, rolki można tworzyć i publikować jedynie z poziomu urządzenia mobilnego. 

Czy warto kręcić rolki na IG?

Naszym zdaniem: jak najbardziej! Rolki pozwalają markom w nowy, kreatywny sposób przedstawiać swoją ofertę i docierać do nowych grup klientów. Zwłaszcza jeżeli wyróżniają się oryginalnością i niosą ze sobą określoną wartość edukacyjną, rozrywkową czy artystyczną. 

Rolki to:

  • nowa, świeża przestrzeń do budowania angażującej relacji z klientami marki;
  • kolejny punkt styku w komunikacji marka-klient, który może bezpośrednio przekładać się na konwersję;
  • świetny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników Instagrama i zdobycie nowych followersów;
  • sposób na zwiększenie aktywności użytkowników na profilu marki i wydłużenie czasu interakcji;
  • skuteczna metoda na zwiększenie ruchu na profilu;
  • narzędzie do budowania pożądanego wizerunku marki.

Wnioski? Korzystając z reelsów możesz zwiększyć zainteresowanie swoją marką, zdobyć nowych klientów i pogłębić relację z tymi, których już masz. To wszystko bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Przeczytaj również: Identyfikacja wizualna w mediach społecznościowych. Sprawdź, czy robisz to dobrze!

Jak kręcić rolki na Instagramie?

Aby nagrać swoją pierwszą rolkę, postępuj według poniższej instrukcji:

  1. Otwórz aplikację Instagram i dotknij plusa (krzyżyka), który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu, a następnie przewiń menu do pozycji rolki.
  2. Dotknij przycisk nagrywania, aby stworzyć wideo lub otwórz rolkę aparatu (w lewym dolnym rogu), aby otworzyć wcześniejsze nagrania i zdjęcia.
  3. Dotknij pola dalej, który znajduje się w prawym dolnym rogu.
  4. Wybierz opcję edytuj klipy, jeżeli chcesz skrócić nagrania, zmienić ich kolejność lub usunąć wybrane pozycje z rolki.
  5. W górnym menu znajdziesz dodatkowe opcje, takie jak: naklejki, tekst, rysunki. Suwak na dole ekranu pozwala na wybór momentów, w którym pojawią się napisy. Przy pomocy ikonki pobierz (strzałka skierowana do dołu) możesz zapisać rolkę na swoim urządzeniu.
  6. Przejdź dalej, aby wybrać zdjęcie w tle oraz stworzyć opis rolki. 
  7. Udostępnij swoją pierwszą rolkę.

Powyższa instrukcja opisuje podstawowy schemat dodawania reelsów na Instagram. Podczas nagrywania klipu zauważysz menu (po lewej stronie ekranu). Znajdziesz w nim wiele przydatnych opcji, takich jak dodawanie utworów z biblioteki muzyki, efekty kreatywne, szybkość odtwarzania klipu, układ rolki oraz narzędzie, które umożliwia jednoczesne nagrywanie wideo z przedniego i tylnego aparatu smartfona.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *