Rolki pojawiły się na Instagramie pod koniec 2021 roku. Wielu użytkowników podeszło do nich sceptycznie – kojarząc głównie z zabawnymi filmikami z platform dla młodzieży – i nie wróżyło im zbyt dużej popularności. Rok później możemy z całą pewnością przyznać, że reelsy przyjęły się w instagramowej społeczności i odgrywają coraz ważniejszą rolę w marketingu internetowym. Sprawdź, czym dokładnie są rolki i dowiedz się, jak samodzielnie je tworzyć.
Reels – co to właściwie jest?
Reels to funkcja, która została udostępniona polskim użytkownikom Instagrama w październiku 2021 roku. Już od pierwszego zetknięcia się z rolkami można było zauważyć, skąd Meta czerpała inspiracje do tego rozwiązania – nowy format był bardzo podobny do filmów z TikToka.
Rolki to krótkie – maksymalnie 90-sekundowe – filmiki, które są nagrywane i edytowane za pośrednictwem aplikacji Instagram. Można używać do nich wideo i zdjęć (w tym live photo) stworzonych w przeszłości lub nagrywać je w trakcie tworzenia. Do reelsów można dodawać muzykę oraz efekty udostępniane przez Instagram.
Co istotne, rolki można tworzyć i publikować jedynie z poziomu urządzenia mobilnego.
Czy warto kręcić rolki na IG?
Naszym zdaniem: jak najbardziej! Rolki pozwalają markom w nowy, kreatywny sposób przedstawiać swoją ofertę i docierać do nowych grup klientów. Zwłaszcza jeżeli wyróżniają się oryginalnością i niosą ze sobą określoną wartość edukacyjną, rozrywkową czy artystyczną.
Rolki to:
- nowa, świeża przestrzeń do budowania angażującej relacji z klientami marki;
- kolejny punkt styku w komunikacji marka-klient, który może bezpośrednio przekładać się na konwersję;
- świetny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników Instagrama i zdobycie nowych followersów;
- sposób na zwiększenie aktywności użytkowników na profilu marki i wydłużenie czasu interakcji;
- skuteczna metoda na zwiększenie ruchu na profilu;
- narzędzie do budowania pożądanego wizerunku marki.
Wnioski? Korzystając z reelsów możesz zwiększyć zainteresowanie swoją marką, zdobyć nowych klientów i pogłębić relację z tymi, których już masz. To wszystko bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.
Przeczytaj również: Identyfikacja wizualna w mediach społecznościowych. Sprawdź, czy robisz to dobrze!
Jak kręcić rolki na Instagramie?
Aby nagrać swoją pierwszą rolkę, postępuj według poniższej instrukcji:
- Otwórz aplikację Instagram i dotknij plusa (krzyżyka), który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu, a następnie przewiń menu do pozycji rolki.
- Dotknij przycisk nagrywania, aby stworzyć wideo lub otwórz rolkę aparatu (w lewym dolnym rogu), aby otworzyć wcześniejsze nagrania i zdjęcia.
- Dotknij pola dalej, który znajduje się w prawym dolnym rogu.
- Wybierz opcję edytuj klipy, jeżeli chcesz skrócić nagrania, zmienić ich kolejność lub usunąć wybrane pozycje z rolki.
- W górnym menu znajdziesz dodatkowe opcje, takie jak: naklejki, tekst, rysunki. Suwak na dole ekranu pozwala na wybór momentów, w którym pojawią się napisy. Przy pomocy ikonki pobierz (strzałka skierowana do dołu) możesz zapisać rolkę na swoim urządzeniu.
- Przejdź dalej, aby wybrać zdjęcie w tle oraz stworzyć opis rolki.
- Udostępnij swoją pierwszą rolkę.
Powyższa instrukcja opisuje podstawowy schemat dodawania reelsów na Instagram. Podczas nagrywania klipu zauważysz menu (po lewej stronie ekranu). Znajdziesz w nim wiele przydatnych opcji, takich jak dodawanie utworów z biblioteki muzyki, efekty kreatywne, szybkość odtwarzania klipu, układ rolki oraz narzędzie, które umożliwia jednoczesne nagrywanie wideo z przedniego i tylnego aparatu smartfona.