Komunikacja w mediach społecznościowych to kluczowy element marketingu internetowym firm z niemalże każdej branży. Co decyduje o jej skuteczności? Przemyślana strategia, odpowiednie targetowanie, ciekawy content i spójna, ciekawa identyfikacja wizualna. W dzisiejszym wpisie skupimy się na ostatnim ze wspomnianych elementów. Sprawdź, czy wszystkie kluczowe elementy identyfikacji wizualnej Twojej marki są wystarczająco dopracowane i przekonaj się, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę.
Logo na grafikach w social media
Dobrym i często praktykowanym zwyczajem jest umieszczanie logo marki na grafikach, które publikowane są na profilach marki. Nie wystarczy jednak wkleić pliku w dowolnym formacie czy przypadkowym miejscu na grafice! Aby logo prezentowało się dobrze, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- rozmiar – zadbaj o to, by logo na każdej grafice miało taki sam rozmiar;
- miejsce – wybierz miejsce, w którym będziesz umieszczał logo, może być to np. jeden z rogów grafik;
- jakość – zwróć uwagę, czy logo ma wysoką jakość i czy jego kolory są wystarczająco nasycone (najlepiej, jeżeli plik graficzny będzie zapisany w krzywych i w barwach RGB).
W jakim programie stworzyć swoje logo lub inne grafiki? Przeczytaj nasz wpis o programach graficznych dla amatorów!
Fonty – mniej znaczy więcej
Postaraj się, aby tekst umieszczany na Twoich grafikach był zawsze pisany tym samym (lub dwoma stałymi) fontem. Ustal sposób, w jaki będziesz podkreślał wybrane słowa czy frazy – możesz używać do tego celu pogrubienia, caps locka, większych odstępów między literami.
Pamiętaj, że font powinien być dopasowany do charakteru Twojej działalności. Jeżeli charakter Twojej komunikacji jest luźny, możesz pozwolić sobie na nieco więcej. W przypadku, gdy komunikaty Twojej marki mają charakter formalny, wybierz klasyczny font, który nada Twoim grafikom więcej klasy i powagi.
Kolorystyka – Twoje barwy bojowe
Najwięksi biznesowi gracze decydują się zwykle na wybór firmowego koloru – zwykle jest on zaczerpnięty z najważniejszego elementu identyfikacji wizualnej, czyli logo. Barwa ta pojawia się we wszystkich działaniach marketingowych, jest obecna na stronie www, w reklamach TV, na banerach, firmowych maskotkach, a nawet uniformach pracowników.
Jeżeli chcesz budować swoją komunikację w mediach społecznościowych z wykorzystaniem określonego koloru, musisz zawsze używać dokładnie tego samego odcienia. Kiedy wybierzesz idealną barwę, koniecznie zapisz i zapamiętaj jej numer w modelu RGB (zapis to 3 liczby, np. kolor biały to 255-255-255).
Pasek informacyjny
Aby ujednolicić styl grafik, które niejednokrotnie mocno się od siebie różnią (np. jeżeli w swoich social mediach wykorzystujesz zdjęcia), możesz sięgnąć po tzw. belki. Są to paski, o wybranym kolorze lub dopasowane do tła, na jakim aktualnie się znajdują. Na belce możesz umieścić hasło lub slogan firmowy, logo i/lub wybrany tekst, związany z konkretnym komunikatem marketingowym.
Ważne, aby belka za każdym razem miała taki sam styl, identyczny rozmiar oraz była umieszczana w stałym punkcie.