Jak zoptymalizować zdjęcia do sklepu online?

Zdjęcia w sklepie internetowym mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony. Sprawdź, co zrobić, aby fotografie e-commerce nie obciążały silnika strony, poprawnie się wyświetlały i były przyjazne dla wyszukiwarek oraz użytkowników.

Rozmiar zdjęć w sklepie internetowym

Zdjęcia w sklepie internetowym powinny mieć taki rozmiar, jaki będzie wyświetlać się na stronie – nie powinny mieć oryginalnych rozmiarów, jakie otrzymuje się po zgraniu zdjęć z aparatu (choć fotografowie, którzy zajmują się fotografia produktową, często udostępniają swoim klientom zdjęcia w dwóch rozmiarach – oryginalnym i dopasowanym do strony). Optymalny rozmiar zdjęć to zwykle 1000 x 1500 px. Maksymalny rozmiar zdjęć produktów w sklepie online nie powinien przekraczać 1920 x 1080 px, w rozdzielczości full HD. To ważne, by dodawać fotografie w odpowiednim formacie, ponieważ dzięki temu będą wyświetlać się poprawnie i nie obciążą witryny. Im więcej produktów jest dostępnych w Twoim sklepie, tym ważniejsze jest to, by nie miały zbyt dużych rozmiarów.

Oryginalny rozmiar zdjęć to często nawet 4000 x 6000 px – dodanie kilkudziesięciu takich fotografii (nie mówiąc już o kilkuset) na stronę www może spowolnić pracę całej witryny, a to ma zdecydowanie niekorzystny wpływ zarówno na pozycjonowanie strony, jak i na jej funkcjonalność, komfort użytkowania oraz popularność strony wśród użytkowników.

Format i rozdzielczość zdjęć w sklepie online

Podczas pracy przy sesji produktowej dobrze jest korzystać z formatu RAW, który daje bardzo dużo możliwości i jest wykorzystywany do użytku profesjonalnego. Na etapie postprodukcji, czyli obróbki graficznej, zdjęcia można zapisać w formacie JPG (JPEG) i w takim formacie dostarczyć je klientowi. W sklepach JPG online sprawdza się najlepiej – zapewnia fotografiom wysoką jakość w stosunku do ich rozmiaru.

Innym formatem, który można wykorzystywać, jest PNG, jednak w tym przypadku zdjęcia będą mieć większy rozmiar. PNG przydaje się wtedy, gdy chcesz zachować fotografię z przezroczystym tłem.

Rozdzielczość zdjęć nie powinna przekraczać 96 dpi, choć optymalną wartością jest najczęściej 72 dpi.

Wskazówka! Waga zdjęć

Zdjęcia w sklepie internetowym nie powinny być za ciężkie i przekraczać 1 MB. Fotografie możesz skompresować np. w internetowych narzędziach online.

 

Optymalizacja zdjęć w e-commerce pod kątem pozycjonowania

Zdjęcia w sklepie internetowym mają duży wpływ na pozycjonowanie całej strony. Z punktu widzenia SEO ważny jest nie tylko rozmiar fotografii, ale też ich nazewnictwo oraz atrybuty alt.

Nazwa pliku nie powinna być przypadkowa. Warto wiedzieć, na jakie słowa kluczowe jest pozycjonowana witryna i takich słów użyć do nazywania plików. Może to być np. nazwa, model, kolor czy rodzaj produktu.

Tekst alternatywny (atrybut ALT) jest to tekst, który wyświetli się na stronie, jeśli zdjęcie się nie wczyta. Atrybuty ALT dają też możliwość dotarcia do sklepu internetowego z grafiki Google – np. gdy klient wyszukuje jakiś produkt w wyszukiwarce i wpisuje wybrane zapytanie, Twoje zdjęcie może wyświetlić się w wynikach. W związku z tym w tekście alternatywnym również ważne są słowa kluczowe. Atrybut ALT możesz ustawić bezpośrednio w panelu administracyjnym Twojego sklepu.

Chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata fotografii? Zapraszamy do śledzenia naszego bloga!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *